Veelgestelde vragen en antwoorden:
Inschrijven
U kunt uw kind(eren) aanmelden via de link op de pagina Aanmelden van onze website www.koalah.nl.
U ontvangt van ons binnen twee weken een bevestiging van de inschrijving per e-mail.
Nee, KOALAH berekent geen inschrijfgeld.
Op een aantal locaties bieden wij zowel peuteropvang als buitenschoolse opvang aan. Gaat uw kind daar naar de peuteropvang, dan staat het niet automatisch ingeschreven voor BSO. Daarom ontvangen wij wel graag een aanmelding voor BSO via de link op onze website. Maar u kunt dan volstaan met de informatie waarover wij nog niet beschikken: per wanneer u BSO wenst, op welke dagen en welk pakket u wenst.
Ja, het kan zijn dat bepaalde vestigingen wachtlijsten hebben, al dan niet tijdelijk. Bij het toekennen van plaatsen vanuit de wachtlijst hanteren wij de volgende criteria: de lengte van de periode van inschrijving, broertjes en zusjes van geplaatste kinderen krijgen voorrang boven kinderen uit gezinnen die voor het eerst komen, bestaande contracten gaan vóór nieuwe contracten in geval van permanente ruilingen of afname van extra dagdelen, vaste contracten gaan vóór flexibele contracten of afname van extra dagdelen.
Plaatsing
Ja, u hoeft geen verdere actie te ondernemen. Onze locatiemanager neemt ongeveer een maand vóór de start contact met u op om verdere afspraken te maken.
U kunt de opvang altijd kosteloos opzeggen, maar wel schriftelijk: via een e-mail aan klantcontact@koalah.nl. Wij hanteren een opzegtermijn van één maand. Daarom worden de opvangkosten wél in rekening gebracht, wanneer de start van de opvang zou plaatsvinden binnen één maand na de datum waarop wij de opzegging hebben ontvangen.
Wanneer uw kind naar de peuteropvang gaat, vragen we u uw kind fruit en drinken mee te geven. Is uw kind nog niet zindelijk, dan verwachten wij dat u de luiers meegeeft.
Een kind dat ziek is, kan in principe niet naar de peuteropvang komen. Wanneer u in voorkomende gevallen twijfelt, dan kunt u hierover uw locatiemanager raadplegen.
Opzeggen
Stichting KOALAH hanteert een opzegtermijn van één maand voor alle soorten opvang. Dit geldt ook voor een gedeeltelijke opzegging. U dient schriftelijk op te zeggen via een e-mail aan klantcontact@koalah.nl. Contracten kunnen eindigen per iedere dag van de maand.
Voor de gesubsidieerde peuteropvang geldt dat opzeggingen per de eerste of de 16e van de maand ingaan. Ook hiervoor is dus een opzegtermijn van één maand van toepassing.
Voor de gesubsidieerde peuteropvang geldt dat opzeggingen per de eerste of de 16e van de maand ingaan. Ook hiervoor is dus een opzegtermijn van één maand van toepassing.
U houdt nog minstens 3 maanden vanaf uw laatste werkdag recht op kinderopvangtoeslag. Wanneer u minder opvang afneemt dan uw werkdagen, kan het zijn dat u langer recht heeft op kinderopvangtoeslag. U kunt hierover meer informatie vinden op de website www.toeslagen.nl.
Ja, het is de bedoeling dat u zelf het contract opzegt en aangeeft per welke datum. Want de datum waarop we afscheid nemen, komt vaak niet overeen met de vierde verjaardag. Dat is afhankelijk van vakanties of instroommogelijkheden bij de school. Stichting KOALAH hanteert ook in dit geval een opzegtermijn van één maand. Ook hier geldt dat opzeggen kan op elk moment van de maand per e-mail (klantcontact@koalah.nl)
Ouderportaal: Konnect
Stichting KOALAH maakt gebruik van het ouderportaal Konnect. Wanneer uw contract ingaat, krijgt u een uitnodigingslink om toegang tot Konnect te krijgen.
Veel gestelde vragen rondom Konnect vindt u in de Handleiding OuderApp Konnect.
Onze spelregels voor ouders t.a.v. het gebruik van Konnect rondom extra aanvragen, ruilingen etc. vindt u hier
Opvangmogelijkheden
Binnen de BSO werken we met een schoolwekencontract, een vakantiecontract of een totaalcontract (schoolweken en vakantieweken). In overleg is ook flexibele opvang mogelijk zolang er plaats is binnen de groepsgrootte.
Stichting KOALAH biedt op dit moment alleen Voorschoolse Opvang aan bij BSO ’t Schrijvertje in Apeldoorn.
Ja, extra opvang in school- en vakantieweken kunt u aanvragen via Konnect. Plaatsing kan alleen als er ruimte is binnen de groepsgrootte. De locatiemanager beoordeelt uw aanvraag in Konnect en geeft al dan niet toestemming. U ontvangt minimaal 2 weken voor de aangevraagde opvangdag bericht of uw kind al dan niet kan komen.
We gaan er vanuit dat alle kinderen met een vakantiecontract naar de vakantie-BSO komen. We ontvangen graag een afmelding als uw kind wel een vakantiecontract heeft, maar niet komt.
Nee, studiedagen vallen niet onder uw contract. Het is mogelijk via het ouderportaal van Konnect opvang op een studiedag aan te vragen. Meer informatie hierover vindt u hier.
Facturatie en incasso
Nee, u ontvangt de factuur meestal rond de 20e van de maand en wij incasseren op de laatste werkdag van de maand. Dit geïncasseerde bedrag heeft betrekking op de opvangkosten voor de volgende maand.
Tarieven en uren
Nee, dat is niet mogelijk omdat u per dag(deel) betaalt en niet per uur. Op de vrijkomende uren kunnen wij nl. geen ander kind plaatsen, terwijl onze vaste kosten wel doorlopen.
Kinderopvangtoeslag vraagt u rechtstreeks aan bij de belastingdienst via www.toeslagen.nl.
Met de rekentool van de belastingdienst op www.toeslagen.nl kunt u eenvoudig zelf uw kosten berekenen.
Ja, de betaling loopt gewoon door bij afwezigheid van uw kind. Wel kunt u een ruildag aanvragen. Wij kunnen echter niet garanderen dat er plaats is op de gewenste ruildag. U ontvangt twee weken of korter voor de ruildag uitsluitsel over de ruilmogelijkheid. Ruilen is een service, geen recht.
Ja, u betaalt ook voor nationale feestdagen wanneer deze op een opvangdag vallen.
Wijzigingen die het recht op een gesubsidieerde peuterplek kunnen beïnvloeden, moeten per direct worden doorgegeven aan de administratie van Stichting KOALAH.
Ja, u kunt over de eerste 2 VVE-dagdelen kinderopvangtoeslag aanvragen, niet over het derde VVE-dagdeel. Dit derde dagdeel valt onder de subsidieregeling van de gemeente.